årsresumé av 2014

1. Gjorde du något  år 2014 som du aldrig gjort förut? Ja, jag har ju gått balen, tagit studenten och gått på festival etc.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Var tvungen att gå tillbaka i arkivet och kolla vad mitt löfte var haha, hade inte direkt något löfte förutom att jag skrivit "Våga. Våga vara lycklig, våga lita, våga satsa, våga släppa de som inte längre får mig att le och våga göra misstag" Jag har varit lite dålig på att leva upp till de år 2014 måste jag säga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min barndomsvän fick en liten flicka i juni!
4. Dog någon som stod dig nära? Han stod mig inte så jättenära, men han stod väldigt nära min pojkvän och hans familj. Det var hans morfar och det var en tung men fin begravning.
5. Vilka länder besökte du? Grekland!
 
6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015? Kanske ett mer fartfyllt år. Lite mer av allt, jobb, resor, och så hoppas jag på att jag kan ta tag i körkortet detta året (!!!!) 
7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 3 juni, 13 juni i alla fall.
8. Vad var din största framgång 2014? Oj.. alltså det känns som att detta året har inte varit ett så jäkla bra år för mig som det kanske egentligen borde, så jag vet faktiskt inte. Kanske att jag lyckats vara stark och stått på mig detta året också. 
9. Största misstaget? Att jag inte kämpat mer. Att jag låtit meningsfulla dagar som hade kunnat bli betydelsefulla passera. Att vad jag än gjorde ett tag kändes meningslöst.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej inte mer än feber och förkylning! 
11. Bästa köpet? Hm.. Får nog säga min balklänning hahaha (dröm) och min glamglow ansiktsmask.  
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och nöjen.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja lätt hela baldagen/kvällen, den va så perfekt!! Samt beskedet om min flytt.
 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014? Best day of my Life, Bad, Wiggle, Cheerleader, Samsara, UFO och en del Håkan Hällström och Veronica Maggio låtar
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag måste nog säga ledsnare faktiskt. Detta året har varit som en berg och dalbana och de senaste månaderna har de mesta bara känts skit. Därför känns det också skönt att vi lämnat de året, nu kan jag bara hoppas på ett bättre 2015!
 16. Vad önskar du att du gjort mer? Vågat. Och haft en bättre inställning vissa stunder.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt för mycket på konsekvenser än möjligheter.
19. Blev du kär i år? Det har jag ju varit i över 2 år, så ja haha :-) 

20. Hur många har du kysst under året? 
En. Eller nja höll ju på att glömma att jag och mina tjejkompisar hade lite sjuka utmaningar förra nyårsafton så 5 oseriösa av mina vänner!! haha
21. Favoritprogram på TV? Håll för öronen... Paradise hotel och big brother haha! a idol också
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Hata är ett starkt ord. 
23. Bästa boken du läste i år? Fifty shades of Grey
24. Största musikaliska upptäckten? Thomas Stenström!
25. Något du önskade dig och fick? Ja
26. Något du önskade dig men inte fick? ja, mest saker jag önskade från mig själv men inte lyckats med, än.
27. Årets bästa film? Ojdå, kommer ej på någon ny som jag fastnat för, förutom nya Beck filmen och mig äger ingen. Annars blir det nästan alltid Dear John, the notebook, burlesque, älska mig igen, remember me,endless love etc. - är en sucker för typiskt romantiska filmer haha!
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag satt i en buss påväg till Stockholm med min klass för att tillbringa helgen på Attitude mässan, sen var vi ute och åt på kvällen och min klass bjöd på sång och drink, kvällen avslutades på en nattklubb!
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag vill ju egentligen inte klaga. Men det finns det säkert. Men nu blev det som det blev. Livet är ju inte alltid en dans på rosor :-)
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2014? Svart, haha
31. Vad fick dig att må bra? Jag mådde bra under sommaren, som alltid haha. Det är något speciellt de där med sommar. Men veckan i Åre med min pojkvän och faster med hennes familj var väldigt rolig och mysig! Sen såklart Henrik, min familj och mina vänner som alltid
 
32. Vilken kändis var du mest sugen på? Chad Michael Murray!! Har slukat one tree hill i år 
33. Vem saknade du? Kanske en människa som jag ibland känt så mycket hat och besvikelse till, en människa som sårat så pass mycket, att hen kanske inte är värd att ens saknas. Men ibland smyger saknaden sig fram..
Också Stina som bosatt sig i Shanghai i nästan ett år, och Julia som är ute och reser runt i världen. 
34. De bästa nya människorna du lärde känna?  Jag är glad över de människorna jag bodde med på Bråvalla, några av dem träffar jag ibland och dem är så himla härliga! På bilden är det bara några få av de alla som bodde i vårat camp haha
 
35. Vilken var den bästa dansnatten? Balnatten, En kväll på sigges när Medina spelade
36. Vilken fest var den roligaste du var på? Oj.. Får nog kanske säga kräftskivan, eller någon fest jag var på i somras, en varm sommarkväll med temafest då vi kunde spela beerpong ute, de va bra! Eller Stinas avskedsfest. Tycker om när det är spontant, det behöver inte vara så mycket mer krångligare än ett gött gäng, bra musik och kanske nån kul lek :-)
 
37. Vilket motto har du använt dig av under 2014 som du kommer att fortsätta med? Tar väl efter från förra årets motto och hoppas att jag kan leva upp till de bättre detta året!
Allmänt | |
Upp