150831

Dagarna har bara försvunnit och tiden har gått ovanligt fort de senaste. Trots att jag jobbat en del så har jag även hunnit hitta på lite grejer. Min bästa vän Stina kom hem från Kina för några veckor sen, vi har festat, övernattat i Varberg, varit på några torsdagskvällar och druckit vin på en takterrass, haft grillkväll, kräftskiva, och jag han även med att trycka in en helg på uport (i sista sekund haha! Spontant är alltid bäst) jag har också hälsat på mamma med familj i Ed, och varit på Liseberg. Det enda som saknats har varit betydligt mycket mer sol och värme. 
Men sommaren börjar lida mot sitt slut, och likaså mitt sommarvikariat i en butik.
Lägligt nog så fick jag hoppa in och jobba på Kicks förra veckan, vi inventerade för det mesta,
en dag mellan 07-18 lång dag med andra ord. Igår åkte jag upp till Ed för att idag jobba åt mamma
i hennes butik i tre dagar medans hon är i Grekland och gottar sig.
 
 
Livet är absolut inte perfekt. Men det är okej. Men ibland blir det för mycket av det dåliga.
För mycket jobbiga tankar och minnen. Det liksom kryper inuti mig. 
Ibland tror jag att jag är mer stryktåligare än vad jag kanske egentligen är.
Och ibland känner jag mig svag. Men ibland stark. Ibland ingen ork. Men ibland full av energi.
Ibland så otroligt sårbar. Men ibland kall. 
1år. Jag tänker ofta på om man är saknad. Vad hen tänker. Betyder jag något?
Undrar hen aldrig hur jag mår? Vad vill hen? Kommer jag aldrig mer se hen?
Kommer det föralltid vara såhär? Kommer jag någonsin få ett förlåtelse eller en förklaring?
Är det detta jag är värd? 
Det har blivit lite för mycket det senaste. Jag vill bara fly. Lämna detta ställe.
Få börja om lite på nytt, i en ny stad, med nya människor, nya möjligheter, nya utmaningar. 
Det plågar mig ibland. Det gör för ont ibland. Man kan inte fly från känslor.
Men när öga mot öga inte säger någonting, så finns det ingenting kvar. . 
Det ligger alldeles för mycket dåliga minnen på detta ställe.
Mycket jag sett som jag inte vill påminnas om. 
Jag vill se annat, se nya ansikten, skapa nya minnen. DET behöver jag.
Ingen har någonsin sagt att livet skulle vara enkelt. Vi alla möter utmaningar.
Är med om olika saker i livet. Vi alla blir någon gång sårade, men också älskade.
Ingen bär på samma ryggsäck. Och så är väll livets gång. 
Jag saknar ibland det gamla. Så som det ibland kunde vara. Jag saknar faktiskt. Ibland saknar jag så att det gör ont. Ibland vill jag bara skrika. Försvinna. Men jag skulle aldrig aldrig vilja gå igenom det igen. 
Även om jag inte ångrar någonting, konstigt nog. Jag har valt massor av fel vägar i livet som trasslat till
det rätt rejält vissa gånger, mer eller mindre. Jag har varit med om saker ett barn egentligen inte ska behöva.
MEN, jag ångrar ingenting. För allt det här, har format mig till den jag är idag. Jag har fått en hög
med erfarenheter, utvecklats som person, sett många olika sidor av människor och mig själv,
gjort en helvetes resa som fått mig att känna mig lite extra stark och stryktålig.
Jag kan inte ens föreställa mig om hur livet hade varit idag om jag hade valt en annan väg i livet.
Antagligen så hade jag haft en helt annan kompiskrets, kanske pluggat i Uddevalla, förmodligen
tappat en del kontakt med de hemma, och så hade jag aldrig träffat min stora kärlek,
det bästa som hänt mig. Minns att när allt var som värst var då han dök upp i mitt liv
och lyckades vända det från ett litet helvete till helt fantastiskt.
Världens bästa människa.
Förstå, att ur allt de dåliga så medföljer det alltid något bra. För det blir bättre.
Jag är på god väg. Och detta är bara början på livet. På riktigt.
Jag gjorde ett stort avgörande val förra veckan, och sa upp min lägenhet. 
För snart blir vi sambos på riktigt.

Allmänt | |
#1 - - Nora:

Älskar dig till allt även om du bor en bit bort så har jag dig där vid min sida.Du är så stark att du har klara dig igenom alla dessa hinderbarnorn. Älskar dig min underbara syster 😘

Svar: Alltid! Älskar dig också fina underbara lillasyster <3
Nellie Johansson

#2 - - Anonym:

Älskar dig ❤ du är stark. Vi finns alltid för dig❤❤❤/ Mamma

#3 - - Anonym:

Älskar dig ❤ du är stark. Vi finns alltid för dig❤❤❤/ Mamma

#4 - - Anonym:

Älskar dig ❤ du är stark. Vi finns alltid för dig❤❤❤/ Mamma

Svar: Love you!!<3
Nellie Johansson

#5 - - Elin:

Fin skrivet <3 Hoppas du får en härlig måndag! KRAM <3

Upp